Prečo neviem matematiku IV. - nenaučím sa pojmy

14.03.2011 16:14

Matematika je možno z 20% o učení a z 90% o rozmýšľaní. V súčte to dáva 110%... aha a to je zle? Odkiaľ mám vedieť, že celok je 100% keď sa to nenaučím? :)


Nech je to akokoľvek, podstatnú časť tvorí rozmýšľanie, ale aj keď učenie tvorí menšiu časť matematiky, bez toho sa to nedá. Najväčší spoločný deliteľ nájdeme aj bez toho aby sme použili naučený postup, ale nenájdeme ho, ak nevieme čo to najväčší spoločný deliteľ je.

Máme nájsť súčin čísel 5 a 7. Súčin to je 5+7 alebo 5.7? Obidva výpočty zvládne priemerný prvák na základnej škole, ale súčin čísel nenájde ani stredoškolák pokiaľ nevie čo to je :)

Ak si pozriete napríklad učebnicu základnej školy, tak väčšinou pojmy bývajú zvýraznené napríklad na žltom pozadí a to je to, čo sa jednoducho musíme naučiť, na zvyšok sa už väčšinou dá logicky prísť, postupy sa dajú aj obmeniť. Samozrejme sa netreba učiť naspamäť poučky, dôležité je, aby ste vedeli, čo ten pojem znamená. Tak ako keď vám učiteľ povie, že "podaj mi kriedu", tak viete, čo mu máte podať aj bez toho, že by ste vedeli odborne vysvetliť čo to krieda je :)

Naučiť sa matematické pojmy vám nezaberie až tak veľa času, ale môže vám to pomôcť matematike oveľa lepšie rozumieť. Totiž ak nerozumiete zadaniu úlohy (hoci len jednému pojmu v nej), tak ste s riešením úlohy pravdepodobne skončili skôr ako by ste vôbec začali :) Možno poznáte ten pocit, že nerozumiete, čo vlastne od vás v tej úlohe chcú...

Stáva sa vám to často?